grafik gerak

25 Februari, 2014

Takperlu Kata Apa2


First Situation

Akak : Dik, ada pakwe?
Cikin : Kenapa kak?
Akak : Aritu akak gode pc, terjumpa gambar awak edit cut paste..tipula lau awak takda kat sini je akak tengok dak kitchen suke main skodeng-skodeng kat awak, macam nak try pon ada.
Cikin : owh..hehe..diorang memang macam tu, takda ape pon..biase je
Akak : Tapikan dik, sorry tau akak cakap nie.. Kenapa akak tak pernah nampak awak call ke mesej dengan pakwe awak?
Cikin : Tu soalan cepucemas kak.. Kite, memang macam nielah.
Akak : ye ke? akak yang dah kahwin suami ada depan mata pon hari-hari mesej macamana awak boleh bertahan macam nie?
Cikin : Serahkan semua pada yang satu kak, ada jodoh ada tak da jodoh redha. (mungkin ini adalah jawapan terbaik untuk cikin katakan)
Akak : Insyaallah, tapi kalau ada orang yang dah nak kat awak terutama bila orang tu memang care tentang awak terima jelah, jangan tunggu pada yang ada bagaikan tiada.
Cikin : ^_^ (hanya Allah yang tahu apa rahsia hati ini)



Second Situation

Pakcik  : Jumpa pulak doremon aku kat sini
Cikin    : Hehe, elehh mula menyakat lah tu..
Pakcik  : Haha, baru nak makan ye doremon
Cikin    :  Eyolah pakcik..
Pakcik : Malam kemarin pakcik nampak ko keluar berdua, lelaki tu sape?
Cikin    : Keluar? aikk bila pulak masanya kite keluar malam nie? berdua dengan lelaki lagi.. Pelandok mana yangn serupa nie?
Pakcik : Iya, pakcik nampak ko keluar dengan lelaki.
Cikin   : Mana ada, pakcik saya dah lama tak keluar malam. Kalau nak keluar pon tunggu la dengan pakwe kite, kalau dengan mya n nad adalah haritu.
Pakcik : tipulah, habis yang pakcik nampak tu sape?
Cikin    : Muka saya nie muka penipu ye? saya kata tak ada ye tidak. Ngan pakwe pon dah berabat tak keluar malam.
Pakcik : Bunian mana yang pakcik jumpa semalam.
Cikin    : Haha jangan nak menakotkan kite, tak pasal-pasal nanti jadi kes.. kite yang tak bersalah jadi mangsa..tah minah mana gaknya tu. Tak caye gi je check keluar masuk, ada tak nama kite keluar malam.
Pakcik : Yelah2 jangan marah, pakcik tanya je..doremon nie, nak mara aje.
Cikin   : Mestilah marah, pakcik berterih tanya macam saya nie tau je.
Pakcik : Ye, ye.. makan elok-elok biar banyak sikit ko tu baru nak sihat..kurus banyak dah tu..
tibe-tibe kene marah
Haa!!! ko makan cabai tu, ko makan lah banyak2.. Dah tau tak boleh makan ko makan juga benda pedas tu, biarlah badan tu betul2 elok. Baru sihat sikit dah makan benda yang tak boleh! Baru lepas pergi klinik kejap lagi nak pergi lagi, pening kepala abang ko tu karang. Sudah-sudah jangan makan lagi..
Cikin   : Kite memang dah sudah nie.
Pakcik : Tu nasi dalam pinggan tu sape nak makan. Habiskan, kesian nasi tu.
Cikin  : Pakcik, kite tak lalu lah nak abiskan, kenyanglah..
Pakcik : Iyalah doremon, susah bebeno nak dikerah, makan pon susah..
Cikin  : Bukan makan je susah, tidor pun susah
Pakcik : tidur pun susah, senang je ubatnya..nanti pakcik kumpul hantu2 suruh dia teman ko, cari yang hodoh2, yang terdengakot2..senanglah tu tidornya
Cikin   : Hahahaa kejam kot, lau ye pon cari lah yang comei lote, boleh berkenalan buat kawan..kahkahkhhh
Pakcik : doremon..doremon.. ada je nakal dia..

  
 hahaa teringat pulak pada cerita Casper yang comei niee...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan