grafik gerak

19 Februari, 2013

MenU di UuM..HIHIII

Hari nie membe aku baru balik dari Pahang, dalam kul 9a.m sampai ar dia..siap mandi ape sume dia ajak aku makan..hahahaaa....dia bawa BEKAL...kul 10 pagi tu keteorang dah lunch..menu pagi tu memang bestt, nasi putih, ayam goreng, ulam n makanan orang pahang yang dah menjadi favoraite aku iaitu ayam masak maman...hihiii sejak aku kenal dia nielah aku tau ape tu maman..sedap lor..xdapat digambarkan..nk tunjuk kat korang tp aku xsnap pic masakan tu ar, so korang lau nak tau ape tu maman, korang tnyalah pada membe yang berasal dari Pahang...

lepas makan kiteorg on9 search sana sni...bercotcet tak henti then kebosanan kiteorang men google map .. Sakan masing2 nk tengok negeri sendiri, search punya search, zum punya zum..beriaya2 lah kiteorang nie nk tengokk rumah masing2 lau dapat tengok bumbung rumah pon jadi ar..lastly jawapan dari google map tu ==> ""we are sorry, but we don't have imagery at this zoom leave for this region. Try zooming out for broader look""...hampa da...hanya colour hijau + biru di sulami tompok putih yang kelihatan...
 akhirnya giveup ngn benda tu, mmbe aku p tdo aku lak layan fb bersulamkan nota...

Apelah yang patut di buat ag selain nie..pale aku dh xleh nk ink teori..lagi nk kuakan teori tu ag jenuh..secara tetibe je mmbe aku bngun..10minit dia bngun tetibe ada sore mengatakan... "Ikinn!!!!laparrr!!!" & sepantas lipas aku kata "jom masak!!".. huhhuu pemikiran just nk goreng cucuq tp~~~hehehe teringat tentang telur, tepung adabi, bihun, meggi & bahan2 yang tersedia kat dalam bilik so berlakukanh percanggahan  menu.. dalam 30minit gak kiteoarg berpikir menung2ngan lastly hahahaa idea ku terlaksana.. Mulalah operasi...potong memotong..panas memanas...hahaha...dah macam dapurlah bilik nie...kihkihh...ini lah ciri2 siswa yang tidak patuh...melanggar tatatertib....dah diberitau ""dilarang memasak""...""dilarang menggunakan peralatan elektrik + elektronik"" tp degil..pakai gakk...yelah satu hal ag lau nk gosok baju gimane yer? lau xgune seterika..truttt...truttttttt ape ku kisah yang penting dapat masak memasak...pandai2 lah jaga keselamatan diri & cermat2 lah ble guna peralatan tu sume...

haa nie ar bahan2 untuk memasak...hihiiii...


nie lak ricecooker kesayangan...dah 3sem ricecooker jenama KHIND nie berkhidmat..
macam2 risiko, masalah yang diterima..
tp still cool syhuttt!!!
elakkan bahaya..hihiiiii


haha kari meletup kaw...
nasibek masa masak dia xmeletup2
ibarat gunung berapi muntahkan larva...hihiii

bahan2 utama..


masa menumis....

kita tunggu hingga mendidih yerr...


taraaa...dah ciapp...huhuuuu meggi pon jadi lah
janji dapat hilangkan rasa lapar...^^
masa untuk makan.....bismillah....

korang lau dah pandai gune ricecooker nie..pasti xrasa nk beli peralatan memasak yg lain..hihihiii ricecooker nilah tempat masak nasi, menumis, menggoreng..hahahaa...macam2 boleh..hiiii.....sonang eahh...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan