grafik gerak

05 Februari, 2013

Kata-Kata Pujangga

buah cempedak di luar pagar
ambil galah tolong jolokkan
kalau cikin orang clever
gerenti cikin mampu melakukan...


assalamualaikum...hai, hai, hai... keinginan hati nk mencipta pelangi nan indah, tp tau-tau jelah mana lah kita ley cipta pelangi semula jadi melainkan wat experiment prisma...

macam tulah..bab experiment memang cikin suke..haiwan pon cikin jadikan experiment, tp bukanlah jenis yang kejam-kejam hanya tok pengetahuan je yang simple-simple macam 

*mencari alahan si puteh (kucing cikin).. mak cikin kata jangan bagi dia makan ikan bilis nanti dia muntah...datang cikin tak pecaya cikin p bagi gak...tau-tau esok petang,balik dari keje cikin kene jinglebel ngan mak gara-gara si puteh muntah makan ikan bilis...(cari nahas)

~untung si puteh asik kene belai je dengan mak..huh jeles kite!~

*dicabar abg..kalau ko berani cube ko letak titisan cecair lilin pada tapak tangan..
aku...boleh ke?? tak sakit?
abg..tak sakit..rasa sejuk, cube tengok lilin keras kat tapak tangan kan..
aku...owh..nak..cube.. auuw sakit...taknak!
abg..hahaha padan muka..
aku..cakap kat mak abg tipu adik!

~zaman kecik-kecik, ape orang kata betul je..tu lah dia~

bila dah besar, baru kita boleh fikir mana yang elok mana yang tidak, sungguh pun dah besar cikin suka dengan experiment..seronok bila teringat zaman sekolah menengah...masuk kelas sains..ada je experiment yang nak wat..sungguh pun time belajar cikin tidur kat belakang makmal tapi lau bab nak menjawap soalan genti cikin berjaya..hehehe belajar dalam tidur.
macam nie lah cikin time sekolah menengah selalu tidur..tp setiap soalan cikgu cikin berjaya jawap dengan betul..hahha nak tau sebab ape..hehehe sebab cikin dah baca awal-awal sebelum g kelas..rajin kan cikin...

bile makin meningkat remaja..macam-macam lagi yang cikin nak cube..itu ini dan sebagainya...tapi sikap suka tidur dalam kelas tetap tak pernah hilang..hehehe sampai masuk universiti pun cikin masih macam tu terutama pada semester pertama.. sekarang nie cikin dah tamat belajar..sedang tnggu detik-detik konvo..sikap tu telah cikin ubah kepada seseorang yang lebih berdisplin, berani dan ceria..heeh..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan