grafik gerak

30 November, 2012

Baby Sitter, Yeahh...

Aitt2...time2 past study nie asyk servay kawan-kawan apa job...rata-rata kata dok umah goyang kaki, relax, fening nak cari kije & macam-macam lah ayat..tang tanya pada Cikin, plak jadi baby sitter..huhuhu
nek terkejut depa..xpelah nie permulaan kawan-kawan... sebelum nak cari kije yang lebih tetap mesti nak ada duit poket kalau tak ada mana nak bermula..hehehe

tapi memang syok lah stay umah tuan baby..hari-hari boley masak... Futhermore, Cikin memang suka baby, jadi dapat lah main-main baby sambil masyukk..hehehe...


  nielah gambar baby yang Cikin jaga... Baby Akil Sayang...hihihi

12 Oktober, 2012

AKU RINDU BELAJAR DI INSTITUSI

Ya Allah ingat punya ingat, kenang punya kenang amat sayu lah hati aku nie bila terkenang zaman belajar, zaman remaja..tak terlalu fikir tentang masalah dunia yang sebenar..hanya fikir tentang belajar, enjoy bersama rakan..hangout dengan ceria..bila sudah meningkat dewasa baru ku semakin faham setiap perbezaannya.

Aku benar-benar rindu kan sahabat-sahabat ku di sekolah, di universiti dan di tempat praktikal..
Bukan mudah untuk seseorang itu berhadapan dengan segala yang mendatang tapi bagi aku, aku akan sentiasa mengorak langkah kehadapan walau apa jua halangan dan cabaran yang mendatang.

Sungguh pun merindu zaman-zaman tersebut, terdapat pelbagai pekara yang aku xhargai secara sepenuhnya, sedangkan dunia belajar adalah satu dunia yang amat menyeronokkan..

Benar kata bekas lectre ku.."kalau awak tidak hargai zaman belajar awak sekarang ini, awak akan menyesal".. dan benar juga kata guru ku.. " bila awak melangkah ke universiti, hargai lah zaman belajar itu sebab ia zaman yang paling menyeronokkan.." dan "bila awak masuk ke sekolah menengah, belajarlah bersungguh-sungguh hingga ke menara gading"...

Aku dan sampai ke menara gading tapi, apa yang aku alami adalah bukan apa yang di pesan oleh kesemua guru-guruku..aku kosong dengan keindahan yang seharusnya aku alami.
Penyesalah itu adalah satu pembaziran..ia bukan lagi kesilapan yang tidak di sengajakan tetapi kesilapan yang di sengajakan akibat kelekaan dan sikap sambil lewa..tambahan lagi ego yang menguasai mampu menjadikan segala yang tidak mungkin kepada mungkin.

Tiada apa yang mampu di ungkap melainkan, BERUSAHALAH DEMI KEHIDUPAN YANG LEBIH BAIK..semoga berjaya..






INGATLAH SETIAP PESANAN TERUTAMA IBU AYAH DAN GURU KERANA 
MEREKALAH KITA YANG SENTIASA MEMBANTU KITA
 UNTUK BANGKIT, BERFIKIR DAN 
MENYEDARKAN KITA

Kau, Dia, Kamu di Antara-ku

Dalam hidup terdapat pelbagai ujian dan dugaan yang diterima, semua nie hanya untuk menguji kekuatan dan keimanan kita terhadap yang Maha Esa..

si gadis pelajar berkelulusan Universiti  perluh memilih diantara mereka..siapa yang terbaik untuk dirinya
si A jejaka yang tidak pernah di temui,berkelulusan SPM mempunyai sikap yang menarik perhatian si gadis dari segi  namun dia mempunyai tahap kesihatan yang tidak baik & tidak berkerja.
si B jejaka berkelulusan Universiti setanding dengan di gadis menjadi teman yang setia dan sentiasa bersama namun mempunyai sikap yang kurang memahami hati si gadis dan tidak pandai mengambil hati juga belum berkerja.
si C tidak mempunyai kelulusan dan sudah berkerja mempunyai serba kekurangan, tidak mempunyai kelulusan dan buta huruf namun mempunyai sikap workacholic dan memahami si jejaka juga sudah berkahwin dan mempunyai 2 orang anak.

si gadis keliru di antara mereka bertiga... insan yang disayangi jejaka A, namun sikap jejaka yang semakin chipsmore menjadikan si gadis merinduinya hingga ada kalanya hubungan terpisah untuk seketika.
si jejaka B, seorang yang amat baik hati, prihatin dan menyanyangi si gadis, namun si gadis tidak mempunyai perasaan terhadapnya, manakala si jejaka C seorang yang tidak mempunyai kemahiran namun telah berkerja dan mempunyai pendapatan sendiri, sungguh pun serba kekurangan dia tetap kuat berdiri bagi meraih pendapatan sendiri. sikap si jejaka c yang tersendiri sedikit sebanyak mencuit hati si gadis..namun apakah kehendak si gdis yang sebenarnya....





04 Oktober, 2012

Sinopsis Terkini

Alhamdulillah..hidup lagi aku hingga ke hari nie, Allah panjangkan usia yang kini dah cecah 23 tahun..
kira punya kira, pandang punya pandang dah berabad aku update blog...
baru hari nie sedar diri..hehehe..
Kalau ada habuk dah berhabuk..lau boleh berkarat dah karat..tapi kalu besi berkarat berguna, jual dapat duit..pape pon cikin nak bagi tau yang sekarang nie cikin sedang menghadapi dunia praktikal..
Sedar tak sedar dah nak masuk 4bulan..hujung bulan nie tunggu masa nak angkat punggung je, tok balik semula ke universiti hantar report dan buat sesi pengangguran..
Hai apalah yang nak di buat nantikan lepas nie kan..tapi takpe jangan risau..sebab cikin dah fikir ke mana arah, sebelum tu cikin akan bekerja sementara menanti panggilan kerja..tempat tok kerja sementara pon dah ada tinggal melangkah aje..
Bila dah ada duit barulah cikin cuba mencari pekerjaan yang lebih menjamin masa depan..



seronok zaman belajar 
kini MPBP Unit OSC...menjadi destinasi terakhir
lepas nie tiada zaman belajar
tapi alam pekerjaan...