grafik gerak

16 Mac, 2011

PeLanGi HidUpkU

mentari cerah lagi..kehidupan yang penuh kesukaran dan ujian ini masih lagi disirami dengan warna2 pelangi yang indah..memberi keasyikan dan keceriaan pada hati..

ju: aku nak tanya korang nie, korang suka warna ape? syita?
syita: aku suka purple.
ju: ko lina, ikin?
lina: warna yang paling aku suka warna hijaulah.
ju: ko kin cepatlah jawap..
syita; ko tanya orang, ko tu suka warna ape..
aku: ju suka warna biru..
ju; haa tau xpe..aku sayang ko kin..kin cepatlah jawap!!
aku: hehe kenapa ko tanya ju???
ju: adalh aku nak tau..
lina: hehe aku tengok baju2 ikin banyak warna pink..warna pink lah kot..
aku: hehee kenapa lah ko tanya soalan yang nie..ko tau tak payah aku nak jawap...aku nie warna purple aku suka, hijau aku suka erti kata sebenarnya sume warna lah aku suka.
ju: aku tanya warna apa dalam banyak2 warna...
aku: yelah2 aku jawap...aku suka warna2 yang cerah..so aku kactw yang aku suka warna pelangi...hehehe
sume warna aku suka takda yang tak suka..jadi warna pelagi aku pilih...
ju:aku dah agak dah..kalau ikin nie sume warna dia suka...takda yang dia tak suka!

hehehee...dialog ini berlaku di branda atas kawasan padang di block D SME BANK..huhu masa tu sem2..dialog yang masih dalam ingatan... ^_^ jadi kenagan....

sampai sekarang aku masih lagi bersama pelangi..pelangi yang aku cipta sendiri, yang hadir secara berteka-teki...yang memberi keceriaan pada diri bila perginya hujan...

hidup yang disangka berakhir pada mulanya, selepas hadirnya ujian yang menggugat diri ibarat hujan lebat berserta guruh dan kilat..kini diganti dengan hadirnya pelangi..kekuatan diri yang sentiasa positif memberi aku lebih kekuatan dan semangat juang..setiap masalah yang aku hadapi..hanya senyum yang akan aku lakukan..orang melihat aku ketawa, slumber..ceria..tapi dalam hati hanya diri yang mengerti..
slumber aku bukan bermakna aku tidak mempedulikan..senyum aku tak bermakna aku gembira dengan situasi tapi..cara untuk aku hadapi setiap ujian adalah dengan sedemikian rupa..senyum & ketawa..tapi ketawa, sopan skitlah..hahaaa selain dari senyum tu..jangan lupa solat, zikir, selawat..kat situlah segala keberkatan.. ^_^

memang takda gunakan lau kita nak hadapi setiap masalah dengan serabutkan kepala memikir sedalam2nya..kalau serabut kita relax ar..ambil angin..lau dah serabut p tahan nafas watpe..memang ar nak anaia diri tu..last2 sndiri yang parahkan...dah serabut jalan penyelesaian ape yang nak dapat..makin bermasalah adalah...ish2...kecian tu...huhuuu......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan