grafik gerak

28 Februari, 2011

Perjanjian......... ^_^

jika aku berjaya kurangkan berat badan dalam masa 1bulan aku akan dapat hadiah...hrm...janji perlu ditepatiii!!!...
 
ngeh3.... arinie 28/2/2011 aku...telah mula untuk prgm kurangkan berat badan...
hadiah yg dijanjikan adalah RAHSIA...hahahaa..ape tah hadiah tu, xsabo nak tau huhuu...
so mulai arinie...kurangkan karbohidrat...kalori..lelemak..& apa2 jua makanan yg boleh meningkatkan berat badan ku secara mendadak...alahai...melepas plak plan nk p kua makan KFC...ohhh chezee wedgs i miss u...

  xda can ker nk makan nie???

yang berlelemak tulah aku suke..huhuu...xpelah..ti abis prgm nie ku p bedal lah...ahhaa tp pada tahap yg dijaga..kang sia-sia jep usaha...

xpe2 aku akan try menjadi penyabar..hhooho..kerana kesabaran ini ada ganjarannya.hehehehe...
jadual pemakanan aku da sediakan...so aku yg akan melaksanakan..aku yg dapat hasil..lau aku degil aku yang melepas..ingat naa...jgn degil2 ti xdapat hadiah..1ari pon jgn disalah ertikan..kerana 1bulan merupakan tempoh perjanjian... ^_^



masa sem1 aku 45kg,
berat aku sekarang... 55kg...baru sem4
lau sem 6???



huhhh dalam masa 2 tahun sedemikian rupa berat ku naikk!!
xleh jadii....
diet dalam 1bulan kira2 bape kg leh kurang???
ke mmg xda kurang???
ishh xmoh ler..nk kurg juga...huhuhuu
ag pon..baju2 ku beli dlu tu..bnyak yg xterpakai
lau ada pemangkin seronok gak wat prgm kurangkan berat badan nie ekk...



25 Februari, 2011

hati2 di jalan pikir

terlalu banyak peristiwa yg berlaku dalam hidup ku & aku berasa begitu gembira kerana setiap peristiwa itu memberikan aku kelebihan & penuh bermakna...24 february jam 3.30 adalah waktu ku catatkan kegembiraan untuk kali ini...ku harap kegembiraan ini akan kekal bersama diriku...i knew it & i have made it...walauapapun juga prasangaka yang datang...akhirnya aku berjaya menyatakanya..hasilnya..positif..sepositif hati & fikiranku..yg tiada penyesalan melainkan kekuatan & keberanian... (^_^)
wow..24 febuari 2011..hhihihiii genap usiaku 22tahun 1bulan...erm..hikmahnya disitu...setiap tarikh itu ada tersirat peristiwa...hahaha kini ku telah dewasa & perlu bijak memilih mana yang perlu didahulukan..
pada tarikh nie juga tersemat berbagai perasaan..dari malamnya & hingga kini, senyuman dibibir & lekang..
xlekang dek panas xlapok dek hujan lah katakan..hihihihi macam2 aje...len macam pon ada gak aku nie..hahaha nak wat caner hati berbunga2..hihiihii...lau dlu confiuse gegila kalini yakin semula..

percayalah...kasihmu lama tersulam
diruang paling dalam
terlalu jauh tak terselam..
ku akui.
dugaan datang jua pergi
rela ku menghadapi
dengan harapan suci
doa bersemi..

haha men lagu lagi..xda kerja lah ku nie..ada je yg terselit disebalik kata2
kihkihhh.

haa perasaan teruja pd arinie pon ada gak,yelah baru balik ke U, dekat 11hari gak ku memonteng kan diri...dengan selamba badak dia, sedangkan kawan2 yang lain da melayan assigmnt aku baru je nk amik tau apa itu assgmnt..hihii kelakar lah...xpernah ku balik lambat ke U, selalunya ku lah org pertama yang akan menjengukkn muka di blok, tp kali nie aku jadi org terakhir..hihihi pecah rekod da nie leh masuk buku...sayangnya..adakah penginapan aku akan di apung2kan oleh en.Muslimin Walang akibat daripada keterlajuranku mencutikan diri myebabkan tidak membuat PRK???hoho00 jgan ler.. aku suka tinggal di Dunia....KACHI!!! lagipon, ku ada hal yg xdapat dielakkan.jgn ler...ermm????????
mau fikir tentang nie ka???aku rasa xmoh fikir lah..pandai2 lah diorg tu..ag pon ku dah send memo..ohohoooo...

alang2 menyelok pekasam biar sampai kepangkal lengan
alang2 dah memonteng biarlah sakan....
segala risiko terpaksa ku tahan..
so bolayan... 
sebenarnya aku xtau nk tulis ape..so aku tulis ajelah ape yg berlaku & perasaan ku harinie..hahaha
papepon aku rasa nk melompat kegembiraanlah kerana hasrat ku tercapai...Alhamdulillah....
Allah telah memberi peluang itu untuk sekali lagi..& kali nie ku harap ianya akan berterusan...amin..



.......................

22 Februari, 2011

2m33t w3w0rv..2t1ll @ l1f3

cinta amat mahal takrifnya,
itulah yang difitrahkan oleh Allah s.w.t
kepada hambanya
cinta hanya tertulis pada perkataan
tapi gagal dilihat pada zahirnya
kerna cinta itu tanggungjawap
dimana wujudnya
kesetiaan dan kejujuran di dalamnya.
ingat pada yang satu
jujur pada yang setia,
setia pada yang kasih,
kasih pada yang rindu,
rindu pada yang menyayangi.
cinta takkan datang kalau tak dicari
cinta juga takkan dapat kalau tiada yang memberi
tapi memberi biarlah pada yang sudi,
bukan pinta pada yang simpati.
25/06/07 (isnin)
11.50pm

bermula satu perkenalan,
tercipta seribu kenangan
kini hadirnya perpisahan,
menguji keutuhan & kesetiaan dalam perhubungan..
lantaran itu berjalanlah
menghargai sebuah kenangan
kerna ia kini wujud dalam ingatan,
dan tak mungkin berulang lagi,
malah tak ada siapa bisa mengubahnya
itulah realiti kehidupan..
namun sebuah hubungan yang sejati
pasti membawa kerinduan yang sejati...
17/08/10
19/08/10




08 Februari, 2011

kAta PadA dIARi







harinie 8hb..bufday membe..huhuuu..cian dia bufday time cuti2 nie..xda lah kawan yg menyambut tp...famly dia sambut..myb...hehehe..ku harapkan membe ku yang baik hati nie akan memperoleh setiap impian yang di ingini...mendapat lebih kebaikan dari keburukan & tersenarai sebagai dekan..(aku nak gak huhuu) papepon  ...

SELAMAT ULANG TAHUN KELAHIRAN yg KE-22 tahun WAHAI ***199757***

nama tak perlu mention..cos ku xberminat nk bubuh..hhiiihihiii
ku doakan semoga kau sentiasa bahagia, menjadi yang terbaik & memperoleh kebaikan
gapailah cita2 mu selagi kau mampu...
be professional like u say...
maaf selama nie ku sering menyakiti hati mu...
sebab ku memang sengaja...
kalau ku buat baik aje..maknanya ku nie insan yang 
tidak bertimbang rasa & tiada tanggungjawap...
so harap kamu xakan menyesali apabila pernah berkawan, menjadi kawan & terus berkawan dengan ku...
& thnkz 4 da kek (^_^)


lau dulu2 memang rapat ngan dia..tp skrang ku nk kurang kan keakrapan,,bukan ape..kadang2 bila kita terlalu rapat ngn seseorang insan lagi2 insa yang berlainan jantina..sudah tentu banyak pesepsi, konspirasi,kontroversi yang timbul dari pihak ke3 & mungkin juga akan timbul perasaaan cemburu pada sahabat lain...jadi ku ambil keputusan untuk berkeadaaan seperti biasa & seadanya, walaupun ku tau dia banyak membantu ku sepanjang perjalanan sem 2&3..serba salah bila secara tibe2 aku mengasingkan diri dari dia tanpa sebarang penjelasan..tapi ape pun ku berterima kasih pada dia cos dia memahami & tidak bersikap dingin sebagaimana sikap ku terhadapnya.... ^_^ kalau nak diikutkan terlalu banyak salah & silap aku terutama pada semua kawan2...  

maaf kan aku kengkawan, sahabat mu ini terlalu lemah dalam berbicara, lemah dalam pergerakan..lemah dalam persekitaran...


"not easy in life but we make a life be easy"
tabahlah dalam kehidupan & jadilah seperti apa yg hati inginkan
perasaan sayang & cinta itu penting dalam kehidupan tapi pupukalah ia pada yang lebih berkepentingan dahulu....jangan cuba mengulangi kelukaan pada hati & diri.. ^_^
single is better than caple
caple is okey if make motivision
but
the first thing is
make a dream & try to get it
from the dream we will know where the destination should we go
to reach the top first step count
"someting is better than nothing"

07 Februari, 2011

AktIvITI... ^_^

Alhamdulillah...lega rasanya selepas pulih dari demam yg tak sengaja melanda diri ini...
selepas beberapa hari ku menghadapi kesulitan untuk mengerakkkan badan berpunca dari demam, baru hari ini aku merasakan begitu bertenaga... (^_^)
terima kasih ku ucapkan kepada mak yang melayan karenah ku di waktu demam, ayah yang mengupaskan air kelapa untuk ku, abg yang membawa ku ke klinik..kasihan abg, terpaksa membawa ku & menjelajah ke semua klinik yang ada di Aitam iaitu 3 buah klinik tapi malangnya kesemua klinik tersebut tutup..& angah plak, berjaya menemukan klinik yang buka pada waktu itu...yang terletak di Parit Raja..huhuhu jenuh mereka nk melayan adik yang banyak ragam nie..hihihii... (3hb-6)

<<<<<<<<<<<___________________>>>>>>>>>>>

7hb.....hari nie, aktiviti ku..huhuhu...p belajar memandu kereta...Wira..hahaha...dah lah kater tu dah di uptodate, abg suh ku belajar pandu guna kater dia yg dah up grade tu..hiihiii..jenuh gak...bb brek tangan dia ketat untuk ku...namun segalanya berjaya diatasi..hhiiii
arinie belajar memandu kat parit King's..blur2 gak..tp ku cuba atasi dengan seupaya ku...belajar kat jalan2 yang sempit & padat memang memberi cabaran pada diriku yang baru aje nk memahirkan diri...nyaris2 menyondol kereta orang, oleh kerna kecekapan abg ku dengan pantas dia menarik handbreak & free kan gear..fuhh!!!!!! (=_^) nervouse gegila aku time tu..rasa nak gugur jantung..haaha....alhamdulillah selamat...
pastu niat hati ku nak p melalui jalan A & B yang bakal aku gunakan pada waktu test..tp xberjaya..

1st sebab laluan B ada pasar..so jalan sesak xdapat lah ku nk lalu...
2cd sebab laluan A...aku yang lupe..hahahaa nak p kat jejantas pertama, tapi ku p jejantas no 2..

so...apemacam nak lalu..hahha silap sendiri, rugi sendiri..time tulak, dah tengahari, perot dah berkeroncong lagu....awallah dondang, dondang lah sayang...awallah dondang, dondang lah sayang cak pong2..lapar2..hihiii
jadi ontheway balik aje lah...tp tak terus balik..ada ag pusingan jalan yang nak dilalui...^_^
balik dari parit King's tu ku guna gear5..hahahaa mendebokan..tahap kelajuan maximum memandu..ringan aje kereta tu...hanya dengan skill go-kart je yang ku ingat tok kawal stereng kereta...

lepas balik dari parit King's..abg soh belajar kat taman UPC..so meronda jelah. kat sana..lagi parah..ada satu laluan sempit n bagai ular dipalu berhampiran dengan kawasan perumahan..kawasan tu selalunya menjadi laluan motor & pejalan kaki..bagi pemandu yg pro aje lalu kat situ.., tupp...tup...abg soh guna laluan tu?????
pehhhh!!!! jantung nak berguguran ag rasanya...memang rasa bagai xleh caya..laluan sempit tu abg soh ku guna???..atokkkaii!!!!..kecut wehh...takot..kang terlanggar dinding umah orang ke masuk longkang ke kater terlangar tunggul batu yang ada ke...alahaii..satu masalah..berani betol abg ku amik risiko dengan tahap kecekapan adiknya yang blur2..huhuhuuuuhhh..... (~_~!)
papepon aku cuba gakk...yerlah..xberani nak melawan..kang xmemasal dia xmoh ajar ku gak yang payah..
masa aku pandu kereta kat kawasan tu...huh memang menakotkan..relax xda lansung dari parit King's hingga lah kat area tu..dada cm gelap gelita aje...asyk di tegur tp tetap malakukan kesalahan yang sama....
yang memang aku pk dalam pale sepanjang pemanduan tu..skill go-kart..sebab kereta go-kart aje lah yang aku pandai pandu dalam keadaan jalan bagai ular dipalu, kelajuan tahap 60km 1jm, & skill pegangan stereng tu lah yang penting..lau ku xingat memang dinding, longkang, tunggul batu yang ku langgar...tapi waktu belajar kat area tu ku just guna gear1 aje..hihhiii..xkan kot nk pakai lebih..agak2 lerr..
dalam memandu tu..keinginan untuk melanggar & masuk longkang ada..tp cam biasa..tindakan pantas abg tarik handbreak & freekan gear membataskan usaha kereta itu..hihiiii

papepon..akhirnya aku berjaya melepasi laluan tu dengan baik..tp kecekapan pada tangan untuk mengawal stereng masih aku perlu baiki.... (~_^).... lastly ku pun mandu balik ke umah... perasaan lega lah sesangan sebab dah balik umah..keluar dari kereta abg tu...hepy gegila..tp takot tetap ada...menggigil aje kaki ble keluar dari kereta tu..hihii...kelakar aje..ku harap kali nie ku berjaya test JPJ...
SEMOGA SEGALANYA DIPERMUDAHKAN...AMIN...bila dah pas..maknanya leh lah aku kuakan kereta kancil..yang akan dibayar oleh abg..hahhaha..berkemungkinan... (^_^)

....................................................

arh..lepas aje dari belajar kereta tu..aku pun terus tolong mak memasak...ayah beli bahan2 nak wat pecal
untuk di sumbangkan ke surau...so aku pon tlong lah ape yang aku mampu..cam potong2 & goreng2..dalam satu jam aku wat tu sume tetibe aje pale ku bagaikan nak pitam..bile sume dah settle aku pon p rehat sekejap tinggalkan mak sendirian..bila ku dah okeh ku sambung semula... (^_^) lau sume nak harapkan mak kesian dia..mak pon bukan sihat sangat...hihiii... dalam sibuk2 menyediakan pecal tu..ada lak lawak..huhu mak & ayah bertekak tentang pokok cekur yang ditanam.huhu ku xpastilah diantara mak @ ayah siapa yang tanam pokok tu..tp..hehhe diorang seboleh2 nak menag & diorang yang tanam..hahha akhir citer ku katalah yang "mak & ayah sama2 tanam pkok tuu!! tp mak & ayah menghadap arah lain2..sorang ngadap utara sorang ngadap selatan.." mana lah masing2 nak tau yang masing2 tu pun ada menanam...hihihii...selesai...^_^

ku gembira bila tengok mak & ayah...tak bergado..tp bertekak ala2 aje..hihi...untugnya bila kita ada hubungan yang rapat ngn keluargakan...sentiasa ceria..hihiii......papepon u all...ceria2 sokmo tau...daaaaaaaa

==================================
====================
=======================================

02 Februari, 2011

0nThEwAy t0 My h0mE t0wN...

alahaiii.janji kul9p.m gerakk..upanya kul10p.m baru bus smpai kat DPP..pastu ingatkan dah leh gerak balik tp terkandasa ag dikawasan UUM..ape pnya sistem da...patotlah aku mmg xsuke naik bus dalam..hahahah tp......kerna terpaksa aku membeli tiket ini, kerna terpaksa kene tunggu beberapa jam nk gerak ag..hahah letih seyy.......belum gerak balik Aitam dh penat ini kan dah sampai perhentian bus nnti..ag xlarat..adoii...wahai bus cepat lah gerak balik..lama bebeno dah menunggu nie..xlarat menunggu dah..rasa cm cansel nk balik dah nie..hahahah........sabo kin, sabo...myb ada hikmahnya..lau gerak cepat2 myb akan terjadi tragedi that y lah bus nie lambat gerak..hohooo maklumlah sekarang nie area selatan cam Johor, Melaka, N9 kan banjir..bnyakan berdoa..untuk kesejahteraan ea...

bagi ayu & ika yang akan gerak pulang esok malam semoga korang selamat pulang ke destinasi masing2....
pada geng2 ku yg xpulang..terutama lina, ju & syita...korang take care ea...jgn nakal2..dok kat kachi leklok..jgn loklakk...huhuhhu......will b miss u gurlz.....

4 lina & jue...gud luck 4 ur duty at hospital kangar...korg mmg suke aktiviti nie kan..harap segala pengalaman korg nie akan membawa kemudahan sewaktu korg nk memohon pekerjaan.....amiin.....by the way lina..diet yg sihat akan membantu kesihatan tubuh yg baik..jgn kerap cekedis eakk...sbb cekedis ag parah dr nasi..huhuhu
4 syita,,nampaknya, ko jgn lah kerap mengonline kan diri je...makan jgn xingat w/pn xda mmbe nk trun mall ti...huhuu ar..baca buku ea selama 1minggu nie..nti leh jadi dekan ag..insyaallah...... ^_^

korang tau kan yg ku n ifa nie balik kai bus sekolah..myb org ketawakan..hahah tp i don't care..sbb bus sekolah nie best..hahah aircond nie sejokk bangat..kerusi empokk...hahahaa blum tentu ag bus persiaran yg korg nek ada keselesaaan begini..hihihiiiiiiii.......^_^ tp sejok gegile..nk beku pon ada..;au dalm masa 12 jam dlm bus gerenti kaku..hahaha
papepon ku masih ag dalambus, menunggu bus nie untuk gerak..dah dekat 2jam bus nie sty kat depan gerbang UUM naik letih..huhuu........k lah..bateri nk save kang..xdapat nk mengonline kan diri dalam bus ti..hahahah.........
& akhirnya bus pon bergerak untuk menuju ke destinasi...lega skit ^_^

doakan keselamatan kami pulang ke JOHOR & pulang ke UUM...