grafik gerak

26 Januari, 2011

22tahun 2 hari.....

huhu....malam smlm masa meeting untuk post moterm Dinner YPJ kat kaki5 Dewan PBS upanya ada kejutan..hahah
ada org sponser kek untuk aku.....wahhh teruja..MENITIS AIR MATA GAK, nasib bek gelap xlah nampk sngat..hihiii

papepon tu lah kenagan ku sambut bufday bersama geng2 AMAHAN...nasib ku amat baik...sepanjang tahun ku xpernah di perkenakan sebegitu teruk..just simple ja..hihi...pape pon ku rasa gembira & begitu gembira......

selain geng AMAHAN, geng NADA UTAMA PUN BEGITU JUGA....walaupun xda mkan2 tp diorg nyanyikan lagu bufday kpd diri ku..hihii....tu lah yg sangat aku kagumi..sahabat di dunia U mmg begitu menyeronokkan.tiada yg menyeronokkn apabila dapat hidup di U bersama2 rakan2  sepejuangan...
susah senang kita di U, hnya sahabat yg sentiasa di sisi... kita memerlu kan mereka.......mereka memerlukan kita........ku harap hubgn ini akn kekal berpnjangan, sungguh pon masih2 dah berkerjaya, berumahtangga & sebagainya...memori bersama xakan lupa...
sahabat sejati terletak dihati, sahabat hakiki sentiasa disisi......



someting is better than nothing....
org yg rugi adalah org yg tidak mencari sahabat, org yang begitu rugi adalah org yg mensia-siakan sahabat yg diperolehi & orang yg begitu rugi adalah orang yang meninggalkan sahabat..



geng AMANAH........


>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
SAHABAT
..............................................................................................
SUKA & DUKA
..............................................................
KITA BERSAMA
<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<



24 Januari, 2011

sWeEt 22 ^_^

AKHIRNYA GENAPLAH USIA KU YG KE 22TAHUN...

Alhamdulillah..sepanjang masa nie aku sentiasa memperoleh kemudahan & kegembiraan.....

aku menganggapkan bahawa hadiah hari jadi ku adalah dengan kejayaa aku & kengkawan Sekretariat Anak Johor menjayakan program MAKAN MALAM KERJAYA BERSAMA YAYASAN PELAJARAN JOHOR (YPJ)..majlis yg sering kali di tunda ini akhirnya berlansung dengan lancarnya pada 21/01/11 jam 8.pm...sebelum berlansungnya majlis tu berbagai2 masalah yg kami hadapi..dari segi pengangkutan, makanan, persembahan, invoice & macam2 ag,,tp akhirnya hampir kesempurnaan yg diperolehi...amin....dan aku juga merasakan bahawa hadiah hari lahir ku apabila aku memperoleh peluang untuk dinner pd 20hb & lunch bersama dato' n pegawai2nya pada 21hb jam 1tghari...

aku betol2 xsangka yg aku berpeluang untuk bersama mereka... YB Dato' Hj Zalil bin Baron, EN Mohd Zeen b Watak, En Saharuddin b. Manas & En. Hamdi Mohd Amin...mereka sume dari Yayasan Pelajaran Johor..huhuu.. sempat gak beramah mesra dgn diorg sume, mmg sempoi..terima kasih kerana memberi peluang kpd kami untuk makan bersama2 & memahami keadaan kami yg gementar pada waktu itu..hihii pengalaman ni begitu berharga...takkakan ku lupa...macamana nk mengatasi perasaan malu, rendah diri..dari sini lah cara untuk ku memupuk keyakinan pada diri..ku harap pada akan datang ku dapat menjalankan program sendiri...

semyum selalu..senyuman yg ikhlas akan memberikan kelapangan pada hati setiap insan..yg memberi & yg menerima... ^_^

akan ku ingat pesanan Dato'... untuk mentadbir dgn baik kita tidak boleh menjadi manusia...

perumpamaan yg Dato' beri..."bagaikan seseorang membawa anjing mengelilingi funfair yg meriah & bising, kehadiran seseorg itu bersama anjingnya telah menyebabkan kawasan tersebut senyap..."

hehe kelakar bila baca komen2 kengkawan wish bufdy kat FB, hihii mcm2 ragam...hahaha.ada yg siap wat lirik lagu berbunga2..huhu thnkz frendz..i love u all!!!
gembira diriku pabila diingati...
sungguh pon korg kata usia ku tua...namun hatiku masih di zaman childhood, yg sentiasa lupa tentang kematangan diri & usia yg dimiliki....
thnkzzz a lot all my frndz..
^_^


23 Januari, 2011

EmaK & aKu, 23 & 24 jan 62 & 89

hari nie bufday makk..tp syg xdapat nk wish...mlm td call, ayah jawap tp mak dah tdo..pagi td call tp kakak xjawap..huhuuuu..cedeyy.tp ..xpelah nnti malam cikin call ag...

makk anak mak yg nakal ag degil nie nk ucapkan selamat ulang tahun kelahiran yg ke..49..huhu dah berusia makk..tp mak masih nampak muda & cantik..cikin doakan semoga mak dipanjangkan usia, memperoleh kesihatan tubuh badan yg baik..dimurahkan rezeki..sentiasa dalam keadaan yang tenang & gembira..

mak cikin harap cikin dapat jaga mak untuk selamanya, cikin xnak jadi anak yang tidak patuh...cukup lah diatas semua kasilapan yg telah bnyak cikin lakukan pada mak, ayah & keluarga...mungkin bila cikin call mak nnti cikin xdapat ucapkn beberapa perkara, tp cikin luahkan disini..cikin nk mak tau..cikin syg mak sngat2..mak pelihara cikin dgn baik, mak mengajar cikin dgn baik..tp cikin yg degil xnk dengar kata mak..tp mak tetap syg cikin...sbb cikin anak mak..bertuah cikin dapat lahir pada bulan yg sama dgn mak..n tarikh yg hampir sama ngn mak...

mak sewaktu cikin bby mak yg memelihara cikin dgn baik...mak juga xsnggup nk serahkn cikin pd org lain sungguh pun pd waktu tu keadaan hidup mak, ayah, kakak & abg amat rumit...cikin gembira kerana nak snggup memelihara cikin...mak terima kasih sebab pelihara cikin dgn baik...mak ada cerita yg cikin xnakal sewaktu kecil...mak kata cikin anak yg baik..tp ble dh besar cikin jd anak yg degil..cikin mintak maaf...cikin berubah bila semakin dewasa...tp mak masih menyayangi cikin..mak snggup wat pe je untu anak mak nie....

cikin xlupa pada zaman kanak2 cikin..ble cikin jatuh dari buai & terseliuh pd tngan cikin xberitau mak..pastu ble tangan dh sakit sngat baru cikin bagi tau..mak xmarah tapi mak bawa cikin ke rumah tukang urut..mak dokong cikin..yelah pada usia 5tahun..cikin masih kecik..mestilah mak dokong..ag2 sbb anak mak dalam kesakitan..tp ble smpai kat rumah tukng urut tu cikin meragam xmau masuk..puas mak pujuk...last2 mak paksa juga

pastu masa cikin 1st time patah kaki...mak jaga cikin dgn baik..mak turutkan apa kehendak cikin...bila cikin dah sembuh cikin terjatuh sewaktu balik mengaji..mak belari dari rumah ke tempat kin jatuh tu..mak dokong cikin..waktu cikin dapat rasakan ketakutan mak..mak urut kaki cikin walaupun kaki cikin xberapa sakit...

bile cikin patah kaki wat kali ke2..kereta tu menghempap cikin...alhamdulillah cikin selamat & tak mengalami keadaan yg teruk cuma luka di tapak tngan n patah pd kaki je..mak cemas..mak pk ikin dh nyawa2 ikan..tp ble mak tngok cikin masih okey, bleh bercakap & duduk dengan baik waktu kejadian tu..mak hampir xpercaya kan...sbb mak rasa yg anak mak dh xdapat diselamatkan, bila kereta tu merempuh dinding bilik cikin & menipa cikin yg kebetulan berada dlm bilik tu.. huhuu masa kejadian tu, cikin masih dapat lihat wajah mak walau pun dlm keadaan samar2 & hampir pengsan..cikin nampak wajah pasrah mak & kecelaruan pd pemikiran mak.. waktu cikin terlantar dirumah tu, kebetulan mak nk p rombongn ke Kedah..mak hampir2 xnk p sbb risau cikin..tp akhirnya mak pergi gak lepas alonng, angah & abg jnji nk jaga cikin...mak gak ada pesan jgn bagi cikin mkn sembrangn..huhuuhu  tp lepas mak g sana ayah beli air soya..hahhaa sepatutnya xleh mkan bb ti gatal2..tp ble dh diberi cikin minum aje..hihiihi ble mak balik macam2 mak tnya nk pastikn  makanan cikin terjaga masa ketiadaan mak..hihii cikin pura2 katakn yg cikin xmkan benda yg gatal2 sedangkan cikin dh rasa gatal2 pd kaki..hahaha...masa tu mak balik mak belikn cikin 2pasang baju..sume org jeles ble cikin dapat 2 pasang baju..baju tu ada ag pd cikin..cikin masih pakai & cikin syg sngat baju tu.. ^_^

mak..cikin rindu pada mak..dh lama xdengar mak membebel sejak mula sem baru nie, cikin sibuk & jarang call...mak... cikin takot nak luah kan nie sume pada mak..cikin takot cikin menangis depan mak...ble dh ngis cikin xdapat nk meluahknnya..sekarg nie pon air mata dh mengalir ini kan pula bila berdepan nanti..

cikin sayang makk..terlalu sayang..cikin nk mak sentiasa gembira..cikin akak usahakan untuk menunaikan impian mak..Insyaallah makk...cikin janji.. i love u mom!!!
makkk, esok bufday cikin lak tau..huhuu..cikin rindu makk..cikin akan usaha balik raya cina nie..cikin nak jumpa makk...ada sesuatu istimewa untuk makk!! mak tunggu ea... ^_^

sya SYG sorg emak nama dia Sabariah...
dia seorg yg penyabar sungguh rajin juga...
sy syg emak..!!!

saya sayang emak!!! emak sungguh sayang saya....bertuahnya saya mempunyai emak sebagai mak saya...saya harap saya tidak akan mensiasiakan mak & ayah...
i love my mom & dad..
^_^

13 Januari, 2011

kEtIbaAn.... ^_^

Alhamdulillah..akhirnya aku sampai juga ke negeri kedua dengan selamat...dari johor aku dok ngn ifa, tak sangka gak yg si wan tu pon satu bus ngn kiteorang..ble sampai di Kedah, ifa trun kat alor star, dia nk p umah mak angkat, aku & wan lak meneruskan perjalanan ke Changlon, syukur pada Allah s.w.t, sebab bus yang nak hantar kiteorang p Chnglon, sanggup hantar kiteorang ke UUM dengan bayaran RM5....dan sekarang aku dah berada di bilik lama..& aktiviti pembersihan bakal berlaku sebentar lagii...
aktiviti hari nie yg ku pk, nk membersihkan bilik, keluarkan mana2 barang yg aku letak kat luar stor...then makan...haa kafe lom buka tp nasibek ku suka wat langkah berjaga dengan membawa bekalan makana iaitu popia yg mak buat...& nasi lemak yg ku beli di Gurun... tak lupa membeli khas untuk membe ku lina yang baru sampai ke Kachi malam tadi..setelah siap kemas, baru leh relax...lau mampu bertahan aku nk ajak lina p men badminton... lau xlarat ku ajak dia p tdo jelah..hihihiiii...k lah times up.. sekarang aku nk p mengemas....daaaaaaaaaaaaaaaaa ^_^