grafik gerak

02 Disember, 2010

Rindu Aku pada Mereka..

Aku Rindu pada Mereka..
Assalamualaikum...

Seronoknyanya bila bangun pagi2 dapat hidup udara segar ditambah lagi dengan sinaran matahari pagi...hihiiii rasa hidup bebenolah diri nie...mana xnya dah berabad aku xp jenguk luar bila bngun pepagi...syukurlah Allah s.w.t masih lagi membenarkan aku untuk hidup di dunia nie..

     Korang tau x ape perasaaan bila korang hayati sebenar2nya sinaran pagi tu?? aku lau dapat sinaran pagi tu, aku rasa bersemangat bebeno..segar badan,minda...xleh nk kata lah..korang alamilah sendiri lau bleh..bangun pagi dalam kul8 korang dah siap2...pastu korang p lah buat aktiviti luar sampai kul 10..tgok pokok2 yg menghijau, beburung yg berkicau,huhuuhu..syokk habis...lau korang tau menilai & menghayatinya..mesti korang rasa xrugi bangun pagi2...tp lau suka dok lena atas tilam tu xleh nk kata pa lah...ikot suka koranglah.. ^_^

    Aku nie orangnya suke benda yg berSENI..ape2 yg aku tengok aku mesti kaitan dengan seni...hihiiii sampai mmbe pon kata, "ini lah budak seni"... hahaa..nk kata sangat2 berseni tu xda lah..tp lau ble ku nk kaitakan sume benda dgn seni..hihiii...kat U pon aku still amik subjek seni..macam KO-K "SENI LUKIS" lukisan yg korang pk ntah pape tu lah yg berseni hihihiii...xdalah aku saja je kata gitu...nk bagi feel skit.. seni nie ada nilai2 dia yang tersendiri..lau adik2 korang yang baru belajar melukis tulah seni...seni pemikiran diorang zaman kanak2....jgn korang kutuk lukisan diorang dah ar...cianlah...sekurang2nya bagi semangat soh diorang cite balik apa makna disebalik lukisan tu...mesti korang akan gelak sakan...bile dengo cite diorang..cam aku ar..kat rumah ank2 buah aku suke melukis...pantang aku pegang barang2 untuk mewarna gerenti diorang joint same..haa aku x kisah bagi aje..lepas siap diorang lukis ku soh diorang cite lukisan diorang..xleh tahan ketawa..nk berguling2 tp syok,,,sbb kita dapat pk.. "mesti zaman kanak2 aku cm nie"...'warna ape yg aku suke guna"...memag kretif ar dak2 nie..sampai ape yg diorang wat pon aku xpernah terpk nk wat!! hhiii..tulah kanak2 yg suci ag murni..

     Haaa, korang tau xknp aku soh dak2 tu cite semula lukisan tu???? korang mesti xterpk punya kan... ^_^ mehh aku kc tau...sebabnya..first...aku nk latih diorang untuk "membentuk cara berfikir dengan baik"..Melentur Buluh Biar Dari Rebung...korang suruh diorang lukis impian mereka bila dah beso, mesti diorang lukis..aku dh try bab tu ar aku cakap...dari kecik ar kita ajar lau dh beso dia kan fikir secara rasional bila nk buat keputusan..sebab time sekarang ni walau pon masih kecik diorang dah pandai buat keputusa..lagi2 ble nk membeli barang......second...aku nk diorang "hilangkan rasa malu" untuk menceritakan apa yg tersirat dalam lukisan tu...hahahaa masa nk soh dak2 tu cerita..komain payah..dia tolak dia...last2 aku soh men undi.. terkekek2 diorang nk cite..maklumlah malu...tp aku berjaya ape..skrang nie...diorang dah sekolah rendah..xda rasa malu bila nk berkomunikasi, xda menangis xnk p sekolah gara2 malu @ takot..tp lau sebab lain adalah..hiihhiii...memang aku ketawa bila diorang bercerita tp azam diorang tu yang wat aku suke... "xpe cikin ketawa kita xkisah, nanti kita nk wat yg lagi baik, lagi cntik dari yang nie" haa tu lah yg seronok aku nk dengar..pastu aku tuntut kata2 dia..xixixiiiiiii... ^_^ yang ketiga plak sebab aku nk "eratkan hubungan" aku dgn diorang...hihihiii memaglah dari kecik aku dah jaga diorang..tp lau kita x cuba untuk berkomunikasi, bergurau tunjukkan kasih sayang diorang pon akan rasa terasing ngan kita..xbanyak tapi sikit tetap ada...skarang nie pon aku dah jauh..xda sentiasa dngan diorang balik pon bergantung pada cuti...niat hati sebenarnya nak balik lagi lewat...nk p joiny baksis kat YAN tp ble ingat luahan hati dak2 nie..xjadilah..tambahan ag ada keje yang lom aku selesaikan kat sana..

     So, pada korang2 yang masih ada adik2 kecil anak2 buah tu, pandai2 lah komunikasi dengan diorang.seronok tau..hihiiii...aku nie rindu kat adik bongsu & ank2 buah aku..tu pasal ar cite..nie pon diorang sume tak sabar dah nak tngu aku balik..yang paling aku terharu, nak ketawa, nak nangis bile kakak sampaikan luahan hati ank buah yang usia 3 tahun..."mak sekolah cikin dekat x??mak pegilah amik cikin balik.." hihiii ni lah salah satu karenah ank2 buah aku..hihiii... yang adik bongsu lak kta.."akak bila nk balik, brapa haribulan?? kita nk kira tinggal bape hari lagi akak nk balik""... tak lupa gak yang mengirim.. hihiii insyaallah...lau ada kesempatan & mata wang aku xlupa nk belikan ole2...hihiii....

hidup ini begitu indah jika kita bijak dalam menikmati,
kisah sejarah kita selama ini adalah apa yang kita lalui,
suka duka dlm kehidupan menjadi memori yang mengisi ruangan,
setiap peristiwa adalah guru dalam kehidupan,
setiap kata2 adalah semangat perjuangan..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan